Przejdź do treści

Ogólnopolski projekt badawczo-edukacyjny „Granie na ekranie”

    Uczniowie naszej szkoły biorą udział w największych ogólnopolskich badaniach naukowych poświęconych zachowaniom growym młodzieży w Polsce, realizowanych wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w ramach projektu „Granie na ekranie”.

    Projekt dotyczy realizacji on-line ankietowych badań naukowych w grupie minimum 100 uczniów w zakresie używania przez młodzież gier wideo i gier on-line. Realizatorem projektu jest Fundacja Dbam o Mój Z@sięg, Fundacja Lotto im. Haliny Konopackiej oraz Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy ze szkolnym koordynatorem projektu panią Justyną Szewiak-Puch.

    Celem badań jest pozyskanie aktualnych informacji na temat korzystania z gier cyfrowych przez młodych ludzi, a także edukacja w zakresie odpowiedzialnego grania. Pytania dotyczą m.in. tego jak często i w jakie gry gra polska młodzież; jakie są korzyści, a jakie negatywne konsekwencje grania w gry cyfrowe; jaka jest skala grania w gry cyfrowe i ilu młodych planuje związać swoje życie z grami cyfrowymi.

Czytaj więcej...

Cykl bezpłatnych e-kursów dla młodzieży “Zaprogramuj swoją Przyszłość”

     Zespół Zaprogramowani.com oraz AkademiaProgramowania.pl zapraszają młodzież w wieku 11-18 lat na bezpłatne kursy programowania na platformie e-learningowej. Dzięki zastosowaniu e-learningowego systemu, każdy zainteresowany uczeń może skorzystać z kursów, niezależnie od miejsca swojego zamieszkania. Jedyne, czego potrzebuje to dostęp do komputera oraz łącza internetowego na przynajmniej średnim poziomie szybkości.

     Termin zgłoszeń upływa 29.02.2020.

      E-warsztaty będą realizowane od poniedziałku do soboty. Pojedynczy kurs przewiduje 3 spotkania trwające 90 minut.

      Kursy będą prowadzone w następujących zakresach tematycznych na poziomie podstawowym:
– aplikacje mobilne,
– aplikacje webowe,
– C++,
– Java,
– Unity 3d,
– Python.

    Do kursu może zakwalifikować się każdy uczeń, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Wszystkie niezbędne informacje, łącznie z formularzem zapisu znajdują się na poniższej stronie: 
https://www.zaprogramowani.com/zaprogramuj-swoja-przyszlosc/

Dzień Bezpiecznego Internetu 2020

    11 lutego 2020 roku jest obchodzony Dzień Bezpiecznego Internetu i właśnie w tym dniu rozpoczęliśmy w naszej szkole cykl zajęć profilaktycznych w tym temacie. Podczas spotkań na przedmiotach zawodowych, zajęciach z informatyki i kompetencji personalnych i społecznych młodzież tworzy mapy myśli, analizy SWOT dotyczące Internetu, ogląda materiały edukacyjne zamieszczone w Internecie. Mamy też czas na prowadzenie pogadanek dydaktycznych oraz dyskusji np. na temat opublikowanego ostatnio raportu „Problematyczne używanie Internetu przez młodzież”.

Czytaj więcej...

ROBOPARK

ROBOPARK – to międzynarodowa, interaktywna wystawa robotów dla całej rodziny. Dzięki najnowszej technologii wejdziesz w interakcję z 70 robotami z całego świata. Zobaczysz prawdziwy teatr robotów, nauczysz się sterować dronem, zanurzysz się w wirtualnej rzeczywistości i siłą umysłu zmusisz przedmioty do latania. W Robopark nawet dzieci od 2 lat będą mogły poczuć się jak prawdziwi wynalazcy.

Ta wystawa to edukacja i rozrywka w jednym miejscu!

Więcej: https://robo-park.pl/bialystok/ 

Problematyczne używanie internetu przez młodzież. Raport z badań.

    Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat „Problematycznego używania internetu przez młodzież”, który powstał na podstawie ogólnopolskiego badania przeprowadzonego w 2019 roku wśród uczniów w wieku 12-17 lat, przedstawicieli grona pedagogicznego oraz przedstawicieli rad rodziców.

    Publikacja zawiera przegląd literatury na temat e-uzależnień, analizę danych zebranych w czasie badania, wnioski z badania, a także rekomendacje skierowane do szkół, uczniów i rodziców z zakresu profilaktyki nadużywania mediów elektronicznych.  

Źródło: https://fdds.pl/wp-content/uploads/2020/01/Problematyczne-u%C5%BCywanie-internetu-przez-m%C5%82odzie%C5%BC.-Raport-z-bada%C5%84.pdf