Aby pogłębić wiedzę z zakresu tematów konsumenckich i praktycznych sposobów egzekwowania swoich praw w tym obszarze, uczniowie klas ekonomicznych uczestniczyli w dniu 4 czerwca 2024r. w akcji edukacyjnej na temat praw konsumenta.

     Przedstawiciel Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku przybliżył młodzieży  szereg ważnych zagadnień. Poinformował, jak uniknąć problemów w przypadku otrzymania zaproszenia na tzw. pokazy sprzętu, badania wzroku itp.. Przedstawił  zadania Inspekcji Handlowej w obszarze ochrony praw konsumenta, prawa konsumenta w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności towaru na konsumenta, prawa konsumenta w przypadku umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Zapoznał nas też z warunkami odstąpienia od umowy.

      Ważne jest, aby świadomie i odpowiedzialnie uczestniczyć w różnych formach sprzedaży. A w razie wystąpienia sytuacji problemowej, wiedzieć dokąd udać  się po pomoc.

W Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Białymstoku konsumenci mogą otrzymać poradę w sprawie dotyczącej sprzedaży, usług, wady towaru, składania reklamacji, korzystania z gwarancji i innych praw konsumenta.